Jakie witaminy stosować dla zdrowych włosów

Jakie witaminy stosować dla zdrowych włosów

Istnieje kilka składników odżywczych, które wspierają wzrost normalnych włosów, w tym cynk, selen i witamina D. Te składniki odżywcze chronią włosy przed uszkodzeniami spowodowanymi przez stres oksydacyjny, pomagając jednocześnie regulować mieszki włosowe w fazie wzrostu. Kilka innych suplementów wspierających wzrost włosów może obejmować biotynę i kwasy tłuszczowe omega-3. Aby dowiedzieć się więcej o korzyściach każdego z nich, czytaj dalej!

Kwasy tłuszczowe omega-3

Dodanie kwasów tłuszczowych omega-3 do swojej diety jest doskonałym sposobem na poprawę matowych, zniszczonych lub puszących się włosów. Ten rodzaj kwasu tłuszczowego ma wiele korzyści, w tym poprawę tekstury włosów i zwiększenie ich blasku i połysku. Kwasy tłuszczowe omega-3 znajdują się w rybach i owocach morza, ale nie są produkowane przez organizm i muszą być pozyskiwane z diety lub suplementów. Kwasy tłuszczowe Omega-3 można uzyskać z ryb, alg lub żywności pochodzenia roślinnego.

Wiele osób uważa, że kwasy tłuszczowe Omega-3 znajdują się tylko w rybach, ale badania sugerują, że mogą one pomóc w zdrowych włosach i skórze. Chociaż olej rybny zawiera ten kwas tłuszczowy, można go również znaleźć w innych źródłach, takich jak olej lniany i algi. Oprócz promowania wzrostu włosów, Omega-3 pomaga również utrzymać naturalną barierę skóry i pomaga jej skuteczniej wchłaniać wodę. Ten kwas tłuszczowy jest również korzystny dla włosów, ponieważ pomaga chronić warstwę hydro-lipidową łodygi włosa. Warstwa ta zapobiega rozwojowi matowych, łamliwych włosów, w wyniku ekspozycji na syntetyczne środki chemiczne, stylizację termiczną i słońce.

Może Cię zaciekawić:  Jakie odżywki wybrać do włosów kręconych - podpowiadamy

Biotyna

Wśród wielu korzyści płynących z przyjmowania multiwitaminy dla kobiet jest to, że zawiera ona wszystkie dziewięć niezbędnych witamin. Są to witaminy A, B, C, E i D. Pomagają one nawilżyć skórę głowy i włosy oraz stymulują fibroblasty odpowiedzialne za wzrost włosów. Witamina D może być również korzystna dla zdrowych włosów, ponieważ wspomaga regulację mieszków włosowych w fazie ich wzrostu. Kobiety mogą również skorzystać z przyjmowania suplementów witaminy E dla zdrowia skóry i zdrowych włosów.

Biotyna, rozpuszczalna w wodzie witamina B, jest również korzystna dla włosów. Jest to ważny składnik produkcji energii. Pomaga organizmowi przekształcać żywność w energię. Pomaga również we wzroście włosów, skóry i paznokci. Jednak nadmierne spożycie biotyny może powodować fałszywe wyniki badań laboratoryjnych. Tak więc, ważne jest, aby przestrzegać zalecanej ilości biotyny na co dzień. Aby nie zaszkodzić zdrowiu włosów, stosuj wysokiej jakości suplement biotyny.

Może Cię zaciekawić:  Czy siemię lniane pomaga włosom - odpowiadamy

Witamina C

Istnieją liczne korzyści z witaminy C dla zdrowych włosów. Jest ona antyoksydantem, neutralizuje uszkodzenia wywołane przez wolne rodniki i zwiększa produkcję kolagenu. Witamina C jest również skutecznym środkiem pobudzającym wzrost włosów i jest bezpieczna dla wszystkich rodzajów włosów. Jednak włosy suche lub łamliwe mogą wymagać ostrożności podczas jej stosowania. Te same korzyści dotyczą skóry głowy i skóry. Dla tych, którzy mają łupież, witamina C może być bardzo korzystne.

Właściwość przeciwutleniająca witaminy C jest to, co daje jej swoje przeciwstarzeniowe i immunologiczne uprawnienia boosting. To również pomoc w absorpcji żelaza i może leczyć anemię. Zostało również wykazane, aby dokręcić komórki naczyń krwionośnych. Oprócz tych korzyści, witamina C dla zdrowych włosów może być stosowana w leczeniu wielu powszechnych chorób włosów. Wymienione poniżej są niektóre z wspólnych zastosowań witaminy C dla włosów. Jeśli szukasz suplementu, spróbuj tabletek Biotyna, które zawierają witaminę C, witaminę E i cynk.

Witamina D

Choć rzadko można znaleźć żywność, która jest naturalnie wysoka w witaminę D, istnieje kilka pokarmów, które są szczególnie dobrym źródłem. Należą do nich tłuste ryby, takie jak łosoś i makrela, żółtka jaj, grzyby i wątroba wołowa. Dodatkowo, wzbogacona żywność i produkty mleczne mogą zawierać tę ważną witaminę. Pamiętaj, aby sprawdzić etykietę faktów żywieniowych przed zakupem produktu spożywczego, aby zobaczyć, ile witaminy D zawiera.

Może Cię zaciekawić:  Jaki wpływ na włosy ma kąpiel rozjaśniająca?

Witamina D moduluje również wrodzony i adaptacyjny układ odpornościowy. Ma wiele efektów na limfocyty T, limfocyty B i komórki dendrytyczne. Jest znanym czynnikiem sprawczym w chorobach autoimmunologicznych. Dodatkowo, mieszki włosowe zawierają wysoki poziom receptorów witaminy D. Gdy brakuje tych receptorów, mieszki włosowe nie mogą się prawidłowo różnicować ani rosnąć. Dlatego optymalny poziom witaminy D może opóźnić proces starzenia.

Podobne Tematy

Leave a Reply